Dubbele facelift voor de Superprestige 2017-2018

Dubbele facelift voor de Superprestige 2017-2018

Het 35ste seizoen van de Superprestige zit er op. Eens te meer blijft de spanning gegarandeerd tot in de slotmanche. En, voor zover dat nog nodig was, heeft ook deze editie aangetoond hoe immens populair het veldrijden is en blijft. Wie de voorbije jaren pronostikeerde dat het punt van verzadiging was bereikt, kwam bedrogen uit. Cyclocross blijft boomen. Dat laat duidelijk ook de adverteerders niet koud. Nieuwe namen blijven zich aanbieden en bestaande sponsors verlengen met plezier hun verbintenissen. 

Zo begroeten we vanaf volgend seizoen Telenet als nieuwe main-partner voor de komende drie jaar. De toonaangevende telecommunicatieleverancier wordt vanaf het seizoen 2017-2018 immers naamsponsor van de 'Telenet Superprestige'.

“Door onze naam aan de Superprestige te verbinden, bevestigen wij onze liefde voor de cross", aldus Manu Leroy. "Telenet is al jaren actief als sponsor van het Telenet-Fideateam en de Superprestige. Daarnaast werden we vorig jaar ook naamsponsor van de UCI Wereldbeker. Sinds 2 seizoenen zenden we op Play Sports ook alle crossen van de Superprestige en de UCI Wereldbeker en een aantal losse wedstrijden uit, samen goed voor een 25-tal crossen per seizoen. Als main partner is het uiteraard onze ambitie om samen met de Verenigde Veldritorganisatoren de komende 3 jaar verder aan het succesverhaal van de Superprestige te schrijven.”

Daarnaast mogen de organisatoren van de Superprestige een aantal bestaande contracten verlengen. Zo heeft onder meer Hansgrohe, onze trouwe hoofdsponsor van de voorbije jaren, beslist om verder aan boord te blijven als partner. Ook SBB Accountants Adviseurs verlengde zijn overeenkomst met twee seizoenen, net als fietsenfabrikant Ridley, dat drie jaar langer onze juniorentrofee zal ondersteunen. Ook mediapartner Het Laatste Nieuws verlengde zijn overeenkomst met ons regelmatigheidscriterium voor nog drie jaar extra.

En met energieleverancier Lampiris verwelkomen we vanaf volgend seizoen overigens nog een nieuwe partner. Als groene speler op de energiemarkt kijken zij er naar uit om hun merk te koppelen aan een sport die als geen ander duurzaamheid en lokale initiatieven in het centrum van al haar activiteiten plaatst. Dit alles bewijst alleen maar dat de Superprestige een bijzonder sterk merk is in de wieler- en veldritwereld.

 CX NIELS ALBERT

Volgend seizoen vindt ook een wijziging plaats in de samenstelling van de wedstrijden. Na een samenwerking van drie jaar werd in onderling overleg beslist om afscheid te nemen van de organisatie in Francorchamps. De manche op het Circuit wordt vervangen door de Niels Albert CX in Boom. Deze organisatie zal net als de voorbije twee jaar doorgaan op het het provinciaal recreatiedomein De Schorre in Boom. Meer details daarover volgen later.


twitter#superprestige